Skip to main content
En hand som håller en hög med böcker.
Linn.
Linn på Vkna:s kontor.

Normsäkra er företagsprofil

“Om vi inte träffar rätt med vårt erbjudande går vi miste om vansinnigt många affärer”

Det finns många goda skäl för en organisation att låta granska och normsäkra sin företagsprofil och sitt kunderbjudande. Vissa vill sticka ut i sin bransch – något som ofta är enklare än man kan tro – medan andra vill säkerställa att deras profil och kommunikation verkligen tilltalar de grupper de riktar sig till.

Normkritiska och framåtblickande granskningar

När vi på Vkna normgranskar en kommunikation utgår vi från era mål och vilka målgrupper ni vill nå, samt hur ni vill uppfattas. Vi analyserar inte bara era texter och ordval, utan också er formgivning, färgsättning, och bildmaterial, med stöd i forskning om normer och kommunikation. Vi genomför benchmarking gentemot era konkurrenter för att tydligt illustrera våra poänger och engagerar vid behov också fokusgrupper för att samla ytterligare perspektiv.

En visuell och lättillgänglig analys med rekommendationer

Resultatet av vår granskning presenteras i en lättillgänglig och visuell rapport, fylld med konkreta exempel och förslag på omformuleringar. Den är utformad så att ni enkelt kan omsätta insikterna i praktik.

“Linns granskning blev lite som ett facit för gruppen att följa och nu återkommer vi till ert material i alla våra konsultkontakter.”

Vill du veta mer?

Smygtitta på vår granskning av Enduce företagsprofil och varför de önskar att de hade normsäkrat sin kommunikation ännu tidigare.

Vill du veta mer?

Läs om varför Enduce önskar att de normsäkrat sin kommunikation ännu tidigare.

Är du nyfiken på vad våra kunder säger? Här efter följer citat från kunder:
Citat

Arbetet har gett oss insikter om företagets identitet, hur vi ska arbeta och varför, men också större träffsäkerhet när det kommer till målgrupperna. I grund och botten handlar det ni gör om att skapa affärsnytta för oss.

– Thomas Holmberg, VD, Enduce