Skip to main content
En hand som håller böcker.
Linn och Johanna sitter och jobbar.
Linn och Johanna skrattar.

Normsäkra er rekryteringskommunikation

Konkurrensen om kompetensen är hård – särskilt i norr där arbetslösheten är låg. Att bredda rekryteringsbasen är en absolut nödvändighet för allt fler arbetsgivare.

Nya målgrupper kräver nytt tilltal

Ett aktivt arbete med arbetsplatskulturen viktigt – men inte tillräckligt. Ni behöver också kommunicera er arbetsplatskultur, skapa kännedom om hur ni har det hos er och vad ni som arbetsgivare står för: Varför ska jag som arbetstagare överväga just er? Hur kan jag veta att ni kommer se mig och inkludera mig?

Vi granskar och utvecklar era rekryteringsmaterial

På Vkna hjälper vi organisationer att skapa rekryteringsmaterial som sticker ut. Genom normkritiska analyser identifierar vi fallgropar och synliggör hur era självbeskrivningar, kravställningar och ordval kan attrahera – eller avskräcka – de kandidater ni helst vill nå.

För vissa av våra kunder kan en eller två granskningar vara tillräckligt, men många återkommer för nya perspektiv och kreativa idéer, till exempel när det är dags att utlysa en särskilt viktig tjänst.

Vill du normsäkra ert rekryteringsmaterial?

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi granskar våra kunders rekryteringsmaterial och vilka effekter vi brukar se.

Vill du veta mer?

Låt oss berätta mer om hur vi granskar våra kunders rekryteringsmaterial och vilka effekter vi brukar se.

Är du nyfiken på vad våra kunder säger? Här efter följer citat från kunder:
Citat

Granskningarna har varit värdefulla för oss – och texterna som Vkna skapat har vi kunnat återanvända i rekryteringen.

Åsa Holmstrand, HR-chef, Mellanskogs